De ideale laadoplossing voor jouw elektrische vloot
Wil je zelf laadpunten realiseren op je bedrijfslocatie? Bekijk dan het stappenplan van de Handreiking Depotladen. Hoeveel laadpalen heb je bijvoorbeeld nodig en welk kostenplaatje hangt daaraan? En met welke partijen – zoals netbeheerder, leasebedrijven en betrokkenen binnen de eigen organisatie – moet je allemaal rekening houden? De startgids helpt bedrijven stap voor stap op weg om de juiste keuzes te maken, passend bij de omvang en samenstelling (N1/N2/N3) van jouw wagenpark:
Hier vind je concrete tips over het realiseren van zwaardere laadinfrastructuur op het depot. Ook vind je het antwoord op belangrijke vragen rondom de kosten, verschillende typen laadpalen, de netwerkaansluiting, de laadlocatie ende (voorbereiding op) de werkzaamheden.
Wil je de mogelijkheden direct checken? Gebruik dan de NAL Laadscantool om voor jouw terrein te weten hoeveel laadpunten je kunt aansluiten.
Wil je een eigen laadplein aanleggen? Bekijk dan het Laadplein Kostenmodel. Op basis van het verwachte aantal elektrische voertuigen wordt een laadplein samengesteld. Ook wordt weergegeven met welke investeringen je rekening moet houden.
Meer hulpmiddelen voor het realiseren van je eigen laadinfrastructuur vind je op de Ondernemers-pagina van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur werkgroep Logistiek. Hier staat ook een actueel overzicht van de ondersteuning die in jouw regio beschikbaar is.
Voor subsidiemogelijkheden, kun je bij RVO zien welke regelingen er zijn voor laadinfrastructuur.
Laden onderweg
Voor het laden van personenvoertuigen en bestelbussen zijn talloze tools beschikbaar met (snel)laadpunten waar onderweg geladen kan worden. Voor trucks is er nog een beperkt aantal openbare laadvoorzieningen.
Voor het laden van personenvoertuigen en bestelbussen zijn talloze tools beschikbaar met (snel)laadpunten waar onderweg geladen kan worden. Voor trucks is er nog een beperkt aantal openbare laadvoorzieningen. Op de laadkaart zwaar vervoer van het RVO zie je welke publieke laadpunten in Nederland op dit moment geschikt zijn voor zwaar vervoer.